SUZUKI MOTOFEST 2019
Iratkozz fel a kötelező
előkészítő tréningjeinkre:
Augusztus 14.
uralomamotorom.hu/motofest_trening/
Motoros tréning utalványok
Válasszon motoros tréning utalványaink
közül a Hungaroring Shopban!
Utalványok: www.hungaroringshop.hu

MOTOROS AKADÉMIA



Téli közlekedés

2019. január 09. 11:35

Kedves Motorosok! A téli időszakban a közlekedési kultúránk pár érdekes szakmai szegmensét szeretném veletek megosztani. Most a mindennap előforduló relatív, és abszolút sebességtúllépést, gyorshajtást szeretném megemlíteni.

Mikor jogosítványt szerzünk, a szakoktató tudásának legjavát kapjuk, aki a közlekedési ismeretek alkalmazásával nagy hangsúlyt fektet a sebességhatárok betartására. Aztán valahogy átvesszük a szabálytalan közlekedők szokásait, és nagyon gyakran gyorsan hajtunk.

A táblákon szereplő értékek mindig kilométer/órában értendők, nincs vita, ez szerepel a KRESZ képzésben. Sajnos elterjedt, hogy azt hisszük ebben még van tartalék és gálánsan engedünk még magunknak 10% többletet, a bírságolási engedékenység, és a hitelesített, de magunkban pontatlannak minősített saját sebességmérőnk terhére.


 
A táblákon szereplő értékek nem ajánlások, hanem szabályok, ha ezt az értéket túllépjük, akkor abszolút sebességtúllépést követünk el, ha ezt az értéket előzés során lépjük át, akkor is. Sokan vitatkoznak, hogy nem szükséges ez a sok rendőri szankció, sebességmérés, a kanyarodási szabályok megszegése, mivel az elsőbbség meg nem adása, vagy akár az ittas vezetés nagyobb arányban veszélyezteti a közlekedés résztvevőit. Nem lehet, hogy ha szabályszerűen (józanon), vagy ha indokolt, akkor lassabban közlekedve kevesebb ilyen baleset történne?

Máris elérkeztünk a relatív sebességtúllépés fájdalmas területére. A megengedett sebességhatáron belül a jármű és a rakomány sajátosságait, az útviszonyokat, a forgalmi, a látási és az időjárási viszonyokat figyelembe véve a sebesség olyan mértékű túllépése, amely személyi sérüléssel, vagy anyagi kárral járó balesethez vezethet. A motorunk a lassulást és gyorsulást tekintve elég dinamikus közlekedési eszköz, ami folyamatos alkalmazkodást kíván. A megállapított sebességhatáron belül vagy alatta kell motorozni. Ha változnak az időjárási körülmények, oldalszél, csapadék, hideg, de akár a fényviszonyok hirtelen változása is meglepheti az embert (alagút). A szennyezett aszfalt, kanyar, vagy egy lejtő döntően befolyásolni tudja a motorunk irányíthatóságát. Ahol egy autós hibázik, és némi szívdobogással és elsuttogott fogadalommal halad tovább, ott egy motorosnak már nem elviselhető az a megengedett sebesség, ha összeadódnak a problémák. Ezért fontos időben visszagörgetni a gázmarkolatot és dőlésszög tartalékot képezni a kanyarokban, fordulókban.



A kulcs mi magunk vagyunk, a képzések felnyitják a szemünket, szélesítik a látókörünket (külső körülmények, gumiválasztás, ABS…). Érdemes nem átvenni mások rossz szokásait, ha öreg motorosok akarunk lenni. Merjünk mások lenni, legyünk büszkék arra, hogy motorozunk, hogy képezzük magunkat, a jó motoros mindig jó autós is, mert felkészült, várja a váratlant, ha haza is akar érni akkor nem köt kompromisszumot.





Groupama  Tanpálya Adószám: 12334023-2-13 Cégjegyzékszám: 13-09-078681
Cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10. Tel: +36 28 441-951